Nieuws en blog


negatief eigen vermogen hypotheekEven sparren?

Wenst u een hypotheek af te sluiten en hebt u een negatief eigen vermogen in uw onderneming of BV? Dan kunt u problemen ondervinden in het aanvraagproces van uw hypotheek. Zeker als u net een huis gekocht hebt is dat erg vervelend. Dan is de factor tijd meestal kritisch. Geen nood, met een quickscan kunnen wij uw situatie snel overzien op haalbaarheid.

Ontstaan negatief eigen vermogen

Indien u een eenmanszaak of v.o.f. hebt dan kan dit negatief eigen vermogen zijn ontstaan door hogere onttrekkingen dan het resultaat toeliet. Ook kan een verliesjaar vanwege een faillissement van een belangrijke opdrachtgever de oorzaak zijn.

Het gaat de bank uiteindelijk om het beoordelen of het inkomen wat u hebt duurzaam is. In jargon wordt ook wel gesproken over een bestendig inkomen. De geldverstrekker wenst het liefst een onveranderlijk inkomen te kunnen bepalen en om die reden wordt een negatief eigen vermogen binnen een onderneming streng beoordeeld.

Review van Patricia die een negatief eigen vermogen had
Frank heeft zich ontzettend hard gemaakt voor onze hypotheek. We hebben een wat ingewikkelder situatie dan de meeste mensen (meerdere bedrijven, waarvan er 1 nog niet volledig gezond is) en we hadden al twee afwijzingen voor de hypotheek binnen voor we Cournot inschakelden. Veel terugkoppeling, snel schakelen en het is ze uiteindelijk gelukt. Hele prettige samenwerking. | Beoordeling via Advieskeuze lezen

Krijg ik in geen enkel geval een hypotheek vanwege het negatief eigen vermogen?

Wenst u een hypotheek aan te vragen dan zullen wij u altijd vragen een verklaring op te stellen hoe dit negatief eigen vermogen is ontstaan. Is het ontstaan door een incidentele gebeurtenis of ver in het verleden? Dan kan dit mogelijk opgelost worden. Onttrekt u structureel meer inkomen dan u verdient dan is de kans op een afwijzing op uw hypotheekaanvraag voorspelbaar.

Sowieso kijkt een bank naar uw totale situatie. Heeft u naast het negatief eigen vermogen meer ongewenste afwijkingen dan wordt een positieve hypotheekaanvraag erg lastig. Leent u bijvoorbeeld slechts 60% van de marktwaarde en heeft u daarnaast nog spaargeld over dan ontstaat er een geheel andere situatie.

Er zijn meerdere factoren die van belang zijn en misschien heeft u wel duidelijke winstverwachtingen voor het komend jaar of is er ander vermogen dat het negatief eigen vermogen compenseert. Wij denken in ieder geval graag met u mee om wél tot een positieve hypotheekaanvraag te komen.

Beoordeling hypotheekaanvraag ondernemer

Als u besluit een hypotheekaanvraag te doen dan zijn de volgende documenten van belang om aan te leveren :

  • jaarcijfers laatste 3 jaar van uw onderneming(en);
  • aangiftes inkomstenbelasting laatste 3 jaar van u en uw eventuele partner (let op: wij hebben uw belastingaangiftes nodig en niet uw belastingaanslag);
  • organogram indien u een BV-structuur hebt;
  • prognose van het lopende jaar;
  • overzicht BKR (dit is kosteloos te downloaden via de website van het BKR)

Slagingskans hypotheek voor ondernemer

Op basis van uw gerealiseerde jaarcijfers in combinatie met uw aangiftes inkomstenbelasting beoordelen we of uw hypotheekaanvraag kansrijk is. Op deze wijze krijgt u snel te horen of wij mogelijkheden zien voor een positieve hypotheekaanvraag. Ook zullen wij u advies aanreiken om de slagingskans voor een succesvolle hypotheekaanvraag te verbeteren.

Persoonlijk advies

Indien we tot de conclusie komen dat uw hypotheekaanvraag positief afgerond kan worden zullen wij u dit in een persoonlijk adviesrapport toelichten. Afhankelijk van uw agenda en de specifieke omstandigheden qua tijdspad zullen wij met u persoonlijk bespreken wat de vervolgroute wordt.

Samen met u bespreken wij een plan de campagne om de hypotheekaanvraag verder voor te bereiden.

Vertel ons uw verhaal!

Reactie binnen 24 uur
Meestal al eerder.
Deskundig en eerlijk advies.
Op basis van vaste prijzen en no cure no pay. Hoge klantwaardering.
Uw gegevens 100% veilig.
Wij respecteren uw privacy.

 

piloot en hypotheekWenst u als piloot een hypotheek af te sluiten dan kunt u te maken krijgen met specifieke eisen vanuit een geldverstrekker. Ook zijn er geldverstrekkers die oplossingen op maat bieden. Wij kunnen u daar volledig bij ontzorgen en kennen deze regels.

Ook prettig om te weten is dat een groot deel van onze klanten werkzaam is als verkeersvlieger.

Wat is er specifiek aan een hypotheek voor verkeersvliegers?

U kunt te maken hebben met een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd zonder intentieverklaring. In die situatie is het ook mogelijk om een hypotheek aan te vragen. Dan kunnen wij toch rekenen met 100% van uw bestaande inkomen als zijnde het toetsinkomen voor de hypotheekaanvraag.

Pilotenlening en invloed op hypotheek

Als u een pilotenlening hebt afgesloten voor het financieren van uw opleiding dient rekening te worden gehouden met de lasten. Wel zijn in de meeste situaties deze lasten fiscaal aftrekbaar als studiekosten. Bij het vaststellen van de maximale leencapaciteit zullen wij rekening houden met deze situatie.

Inkomen via broker of contracter

Verleent u uw diensten als piloot via een broker of contracter dan gelden de onderstaande regels. Deze situatie komt regelmatig voor als u werkt voor bijvoorbeeld Ryanair:

  • Gemiddeld aantal uren over de afgelopen 12 maanden vermenigvuldigd met het afgesproken tarief met een maximum van het verwacht aantal uren per jaar;
  • Salarisstroken afgelopen 12 maanden;
  • Een afschrift van het contract met de broker/contracter of airline;
  • Verklaring van de broker/ contracter of airline met verwacht aantal vlieguren komend jaar;
  • Opgave aantal gevlogen uren in de afgelopen 12 maanden.

Buitenlands inkomen als piloot

Indien uw inkomen uit het buitenland afkomstig is zijn er meerdere mogelijkheden voor het verkrijgen van een hypotheek. Wel zijn er maxima ten aanzien van de hoogte van de variabele loondelen. Zo kunt u niet meer dan 25% aan bonussen of variabel inkomen optellen bij het vaste inkomen.

Vindt de uitbetaling van uw salaris plaats in een buitenlandse valuta dan dient rekening te worden gehouden met een afslag van 10% van dat inkomen.

Vertel ons uw verhaal

Met een pilotenlening een hypotheek afsluiten, dan horen we u graag. Een afspraak is zo opgezet. Ook via de telefoon en via advies op afstand.

Reactie binnen 24 uur
Meestal al eerder.
Deskundig en eerlijk advies.
Op basis van vaste prijzen en no cure no pay. Hoge klantwaardering.
Uw gegevens 100% veilig.
Wij respecteren uw privacy.

bkr codering verwijderenBKR registratie verwijderen is dat mogelijk? Wanneer is het zinvol om een procedure op te starten met het verzoek tot verwijdering van uw BKR-codering?

Een partij die de codering heeft geplaatst dient volgens de spelregels van het BKR een zogeheten belangenafweging te maken. Bij deze afweging kan alles in uw financiële huishouding van belang zijn. Zowel de huidige als historische situatie. Door aan te kunnen tonen dat u geen risico meer bent voor toekomstige kredietverstrekkers, helpt het ook als uw voormalige problemen enkele jaren geleden hebben plaatsgevonden.

Overzicht relevante omstandigheden

Onderstaand lijstje geeft houvast voor een positieve afronding van de quickscan:

  • De betalingsachterstanden uit het verleden hebben betrekking op een laag bedrag.
  • Door éénmalige persoonlijke omstandigheden, zoals werkloosheid of een scheiding, kon u tijdelijk in het verleden uw rekeningen niet voldoen.
  • Uw huidige financiële situatie is niet vergelijkbaar met uw situatie uit het verleden, en is substantieel beter.
  • U bent voorafgaand aan de codering niet geïnformeerd over het plaatsen van een codering.
  • De achterstanden hadden betrekking op een relatief korte periode, enkele maanden.
  • De codering is volgens u onterecht om een andere reden, bijvoorbeeld als u geen wanbetaler bent.
  • De betalingsachterstanden dateren uit een ver verleden.
  • U heeft een huis gekocht en hebt een groot belang om de aankoop door te laten gaan.

Maakt de zwaarte van de codering uit?

Uiteindelijk draait het niet perse om de zwaarte van de codering. Het is wel lastiger om een hypotheek te krijgen met een A2 of A3 codering. Het eindresultaat van het verzoek tot verwijdering van een BKR codering hangt van uw persoonlijke omstandigheden af.

Met een lichte BKR codering is het wel eenvoudiger om een hypotheek aangevraagd te krijgen.

Vertel ons uw verhaal

Meer weten over het verwijderen van uw BKR registratie?

Reactie binnen 24 uur
Meestal al eerder.
Deskundig en eerlijk advies.
Op basis van vaste prijzen en no cure no pay. Hoge klantwaardering.
Uw gegevens 100% veilig.
Wij respecteren uw privacy.

BKR registratie uitgelegd

PGB hypotheek

U verleent beroepsmatige zorg vanuit PGB, al dan niet voor familie, en wenst een hypotheek af te sluiten? Als u ook een PGB inkomen hebt dan kunnen wij u goed helpen met het adviseren rondom een hypotheek op basis van PGB inkomen. Lees rustig dit artikel om de spelregels te weten te komen.

Wat zijn PGB inkomsten?

Als er over PGB wordt gesproken betreft dit een zogeheten persoonsgebonden budget, afgekort PGB. Dit is een geldbedrag dat patiënten zelf kunnen inzetten om zorg in te kopen. Er is dus voor de patiënt vrijheid in keuze van zorgverlener.

Om in aanmerking te komen voor PGB dient er een indicatie te worden afgegeven. Er zijn diverse instanties in Nederland die vaststellen wat de hoogte van het zorgbudget wordt. Dit artikel gaat over het afsluiten van een hypotheek in combinatie met PGB inkomen.

Ervaringen opdrachtgevers met PGB  inkomen

Ervaring van Gijs en Linda vanwege een pgb inkomen
Wij hoorden op vrijdagmiddag 15 uur dat onze hypotheek via de hypotheekshop was afgewezen. Een week voor de deadline. Aangezien ik een pgb inkomen heb zag de hypotheekshop geen andere opties meer en wist niets meer voor ons te doen. Aangezien ons huis al definitief verkocht was en we binnen een maand met 3 kids op straat zouden komen te staan, ben ik gaan zoeken op internet naar andere opties. Ik kwam op de site van Cournot en heb een lange mail geschreven. Ik werd meteen op zaterdag gemaild en gebeld en gevraagd of ik alle papieren op kon sturen. Dit hebben we meteen gedaan en zondag is de adviseur er de hele dag mee bezig geweest. Meteen maandag heeft hij een aanvraag gedaan bij een hypotheekverstrekker en is daar dinsdag gaan praten. De maandag erop hadden we toch gelukkig een hypotheek. Diepe buiging en hulde voor zijn genomen moeite en prestatie. Ook bij sleuteloverhandiging bij notaris afgelopen week een grote bos bloemen met chocolade bezorgd door Cournot.| Beoordeling op Advieskeuze
Ervaring van familie vd Veer met een pgb inkomen als zzp'er
Begin mei dit jaar kwam ik via google Ferdinand de Regt van Cournot Adviseurs tegen. In eerste instantie was ik zeer terughoudend, gezien mijn slechte ervaringen met voorgaande adviseurs. Ferdinand reageert snel, vriendelijk, to the point en zakelijk waar nodig. Gezien zijn ervaring met “moeilijke” hypotheken, zag hij snel de uitdaging om voor ons het gehele financiële plaatje rond de hypotheek rond te krijgen. Een hypotheek verkrijgen als zzp’er vanuit het PGB wordt snel gezien als onmogelijk. Hij weet precies wat je nodig hebt om de juiste hypotheekverstrekker te vinden. En dat is veel, heel veel informatie, maar hij krijgt het onmogelijke voor elkaar. Ferdinand en zijn team heeft ons van het allereerste begin de afgelopen 7 maanden tot en met het tekenen voor ons nieuwe huis in Drenthe afgelopen donderdag intensief begeleid met de aankooponderhandelingen en hypotheek. Ferdinand is altijd vriendelijk, gedreven en oplossingsgericht. Ik kan Cournot adviseurs zeer aanbevelen.| Beoordeling op Advieskeuze
Ervaring van Eke met een pgb inkomen
Ondanks mijn PGB inkomen is het Frank gelukt een hypotheek rond te krijgen. In de weg daar naartoe heeft hij ons ontzettend goed geholpen. Aangezien dit ons eerste huis is, was alles erg nieuw voor ons. Met vragen konden we altijd bij hem terecht (en later ook bij Kelsey) en we kregen snelle reactie. Ondanks dat we extern een aankoopmakelaar hadden, heeft Frank ons het beste door het hele traject begeleid. Hij benoemde dingen waar we zelf nog niet aan hadden gedacht, gaf ons hier passend advies in en regelde het contact met externe partijen zoals een taxateur. Alles ging in overleg en we kregen tussentijds steeds te horen wat de stand van zaken was, erg fijn! Toevallig heeft een oud collega mij al gecontact hoe het ons is gelukt een hypotheek te krijgen met het PGB inkomen, ik heb haar al doorgestuurd naar Cournot adviseurs.| Beoordeling op Advieskeuze
Ervaring van Stefan met een partner met PGB inkomsten
Na een eeste, zeer aangename, kennismaking Cournot de opdracht gegeven om voor ons een passende hypotheek te zoeken. Aangezien ik een vaste baan heb, maar mijn vriendin inkomen uit PGB heeft, zou dit lastig zijn. Cournot zag zeker kansen en dit hebben ze ook waar gemaakt. Vanaf het begin duidelijk gemaakt dat ze geen garanties konden geven, maar het wel een grote kans van slagen gaven. En het is nog gelukt ook. Waar we bij onze eigen bank direct tegen een dichte deur aanliepen, wist Cournot een bank te vinden die aan alle onze wensen voldoet. Super gedaan! Ook de dienstverlening is helder en je weet constant waar je aan toe bent. Als je vragen hebt, worden die zeer snel beantwoord. In een woord top!| Beoordeling op Advieskeuze

Aantonen PGB inkomen

Om een hypotheek aan te kunnen vragen is het nodig om het inkomen uit PGB vast te kunnen stellen. Dit gebeurt aan de hand van de belastingaangiftes over de laatste 3 jaar. U dient dus al over een aantal jaar PGB inkomen te beschikken om in aanmerking te komen voor een hypotheek.

Hoe vergroot ik de kans op een hypotheek met PGB inkomsten?

Uiteindelijk draait het om uw gehele persoonlijke situatie en omstandigheden. Daarvoor kunnen de onderstaande feiten van belang zijn:

  • Heeft u reeds een koopwoning met overwaarde?
  • Gaat u goedkoper wonen of dalen uw maandelijkse hypotheeklasten? Dit laatste kunnen wij u indicatief voorrekenen tijdens de quickscan.
  • Heeft u reeds een loopbaan gehad, en kunt u vanwege uw ervaring en kennis opnieuw instromen mocht uw PGB wegvallen?
  • Is er sprake van een maandelijks overschot in uw huishoudboekje?
  • Verleent u zorg voor meerdere opdrachtgevers?
  • Beschikt u over diploma’s waarbij u ook in de zorgverlening bij derden kunt werken?

PGB zorgverlening voor familie

Er zijn op dit moment geen banken die een hypotheek standaard verstrekken indien het PGB wordt gebruikt voor zorg aan uw kind of een ander familielid, de zogeheten PGB met familierelatie. Op basis van een maatwerk aanvraag kunnen wij de mogelijkheden toch voor u onderzoeken. Dan dient uw hypotheekaanvraag in ieder geval niet geheel afhankelijk te zijn van het PGB inkomen. De overige condities waar u aan dient te voldoen zijn als volgt:

  • Het PGB inkomen mag niet het hoofdinkomen zijn, er dient nog een aanvullend inkomen te zijn vanuit loon.
  • U dient over spaargeld of overwaarde te beschikken.
  • De persoon met het PGB inkomen mag geen fulltime dienstverband naast het PGB inkomen te hebben.

Risico PGB inkomen hypotheekverstrekker

Wat is de reden dat banken terughoudend zijn met het verstrekken van een hypotheek op basis van PGB inkomsten? De hoofdreden is dat het inkomen uit PGB weg kan vallen door overlijden van de zorgbehoevende of door ziekte van u als zorgverlener. Er is namelijk geen verplichte verzekering voor het risicio op WW en ziekte.

Wel kunt u zich vrijwillig verzekeren voor deze risico’s. Zonder verzekering is er een kans dat het PGB inkomen plotseling weg kan komen te vallen.

Ook bestaat de kans dat de politiek het PGB stelsel aanpast. Alhoewel er op dit moment geen situatie speelt waarbij de overheid wenst in te grijpen zien banken hier verhoogde risico’s. Met een goede motivatie kunnen wij u vaak toch van dienst zijn. Belangrijk daarbij is dat uw financiële situatie solide en voorspelbaar is.

In onderstaande uitspraak valt te lezen wat het risico is indien een consument een hypotheek afsluit op basis van enkel PGB inkomsten. Hierbij kwam de zorgbehoevende te overlijden gedurende de looptijd van de hypotheek, waardoor het PGB inkomen in zijn geheel direct wegviel.

Welke documenten zijn nodig voor een hypotheekaanvraag?

Als u ons de volgende documenten stuurt kunnen wij het inkomen bepalen dat nodig is voor de aanvraag:

  • zorgovereenkomst met een PGB budgethouder of
  • een arbeidsovereenkomst die u sluit met een PGB budgethouder
  • aangiftes inkomstenbelasting over de laatste 3 belastingjaren
  • (concept) koopovereenkomst van uw nieuwe woning

Hypotheek met NHG

Onder voorwaarden is het ook mogelijk om uw hypotheek af te sluiten met NHG. Deze garantieregeling biedt een aantal voordelen. De rente voor dergelijke hypotheken is vanwege het risicoarme aspect laag.

Vertel ons uw verhaal

Wenst u hulp bij het aanvragen van uw hypotheek voor uw droomhuis in combinatie met PGB inkomen. Onze specialisten begeleiden u graag bij het realiseren van deze plannen en kunnen u in een vroeg stadium uitleg geven over de haalbaarheid.

Reactie binnen 24 uur
Meestal al eerder.
Deskundig en eerlijk advies.
Op basis van vaste prijzen en no cure no pay. Hoge klantwaardering.
Uw gegevens 100% veilig.
Wij respecteren uw privacy.

Video met uitleg over PGB inkomsten hypotheek

woonboerderij technische keuringStaat u op het punt om een woonboerderij te kopen en wenst u een keuring van dit gebouw? Wij kunnen u dan goed van dienst zijn bij het organiseren van deze technische inspectie. Vaak gaat het om een voormalig agrarisch bedrijf. Wij kennen het klappen van de zweep en de specifieke aandachtspunten bij een dergelijke woonboerderij. Een bouwtechnische keuring woonboerderij direct uitvoeren is hierdoor mogelijk.

Waarom een bouwtechnische keuring?

Een goede reden is om rust te krijgen en om grote onderhoudskosten te voorkomen. De keuring voor uw woonboerderij in spe geeft een onafhankelijke, visuele, keuring van de onderhoudsstaat van uw boerderijwoning.  Vanwege deze keuring krijgt u globaal inzage in de bouwkundige staat van het gebouw.

In het rapport ziet u een aantal kosten opgenomen die worden uitgesplitst in:

  • direct noodzakelijke kosten (binnen 1 jaar te verwachten);
  • kosten binnen 1 tot 3 jaar te verwachten;
  • verbeteringskosten en verbouwingskosten ter vergroting van het woongenot;
  • het achterwege laten van een keuring kan bij gebreken voor financiële problemen zorgen.

Wat mag je verwachten van een bouwtechnische inspectie?

Het is mogelijk om tijdens de inspectieronde mee te lopen en zelf vragen te stellen aan de bouwkundig inspecteur. Dit is aan te raden om meer gedetailleerd op bepaalde onderhoudspunten in te zoomen. Zo kunt u ook op voorhand aangeven welke specifieke zaken u onderzocht wenst te hebben.

Vooral bij een voormalige boerderij zijn er specifieke aandachtspunten. Denk hierbij aan de verwerking van asbest in daken, wanden of vloeren. Vooral omdat een boerderij vaak een grote volume betreft lopen de kosten ook sneller op in vergelijking met een reguliere woning.

Enkele aandachtspunten rondom het keuringsproces:

  • De keuring is een visuele inspectie. Er worden geen meubels verschoven en / of breekwerk verricht. Er kan om die reden geen schade ontstaan voor de verkoper.
  • Tijdens de inspectie worden er diverse hulpmiddelen ingezet om bijvoorbeeld vocht in muren te meten of een ladder om het dak en schoorsteen te inspecteren.
  • Op dezelfde dag van de keuring ontvangt u ook het rapport met de uitkomst van de bevindingen.
  • Heeft u op voorhand specifieke vragen rondom uw woonboerderij, dan kunt u ons deze voorleggen. Dan wordt dit ook specifiek besproken en beoordeeld tijdens de keuring.
  • Het tarief voor een bouwtechnische keuring is € 350 euro inclusief BTW voor een boerderij tot 400 m3 inhoud, € 380 euro tot 800 m3 inhoud € 450 euro tot 1.200 m3 inhoud.

Specifieke aandachtspunten woonboerderij

Bij een woonboerderij vestigen wij veel aandacht op de fundering en kapconstructie. Deze twee onderdelen van een woonboerderij zijn het belangrijkst en leveren de meeste problemen op. Hier schuilt ook meteen de grootste uitdaging omdat meestal de kap en fundering niet direct zichtbaar zijn. Om die reden letten we juist op indicatoren die mogelijk op problemen stuiten zoals scheurvorming en houtaantasting.

Verbouwingsadvies

Wenst u meer gedetailleerd te weten wat aanpassingen kosten voor een uit te voeren verbouwing? Door middel van deze module wordt in kaart gebracht wat de daadwerkelijke kosten van deze verbouwing zijn. Het tarief voor deze module is € 120.

Energie verbeter advies

Gelijktijdig met de bouwtechnische keuring is het aan te raden om een energie verbeter advies af te nemen. Hierdoor is meteen inzichtelijk wat de mogelijkheden ter verbetering van isolatie en wooncomfort te maken zijn. Zeker vanwege de gemiddeld grotere volumes van een woonboerderij is het aan te raden om direct energiebesparende maatregelen te nemen. Dit heeft direct een positief en impactvol effect op uw maandlasten.

Financieel advies rondom de aankoop

Wenst u ook hulp bij het aankoopproces of financieren van uw woonboerderij? Meer informatie over deze diensten leest u in dit artikel.

Vraag nu uw keuring aan

Interesse in het aanvragen van een bouwtechnische keuring voor uw woonboerderij?

Reactie binnen 24 uur
Meestal al eerder.
Deskundig en eerlijk advies.
Op basis van vaste prijzen en no cure no pay. Hoge klantwaardering.
Uw gegevens 100% veilig.
Wij respecteren uw privacy.

real estate buying serviceFree consultation?

 

When buying a house in Amsterdam, or elsewhere in the Netherlands, you can consider hiring a real estate expert. We buy weekly houses and apartments for our clients. Also, we work with fixed affordable rates and we will work with you to your dream house purchase! Our real estate buying service gives you a lot of opportunities.

Buying a home or apartment is not for everyone a daily activity. Someone moves on average once every seven years. Even stronger, the move ends invariably in the top 3 of most stressful moments in a lifetime. It can, for example, uncertainty about the structural condition or a good negotiating strategy. Typically a moment where emotion can get the upper hand above the ratio.

Hire a professional Dutch real estate expert

It is a given that there will be not the best result in a stressful emotional situation. Then it is wiser to hire a professional. If you have nerves of steel and knowledge of the Dutch housing market than it is, of course, possible to itself the purchase to take care of your property. You can then just like us an enthusiastic feel at the time that a purchase continues!

The purpose of the (houses-) buyer is, of course, pleasant home for the lowest possible purchase price with as much as possible certainty. For example, clearance about “hidden defects”, the right value and legal consequences of the purchase. Many people choose therefore for the guidance of a real estate agent of our office. This represents the importance of the buyer; say but a lot of extra safety!

Hire our real estate agents to buy a house without ending up with a pig in a poke!

Save money on your purchase and use our buying service

Why would you hire us to buy your house or apartment in the Netherlands? We work on the basis of no cure no pay. This is as simple as it is effective, after all, you only pay for this service if there is a positive performance. No home purchased for any reason then you don’t own us any cost. At a fixed fee from € 1,750 euros including VAT, you can count on the following advantages of our purchase guidance:

  • We work independently of the seller;
  • No emotional attachment with the house;
  • Possibility to have a building inspection for € 425;
  • Guidance from A to Z;
  • No cure no pay, no purchase no cost of our real estate service;
  • Expert and experienced realtor;
  • Ability to mortgage advice through 1 point (discount is € 350 if you hire us for both services);
  • Legal check of the property purchase agreement is prepared by us or;
  • We make an objection to the WOZ value;
  • We strive for the best outcome of making the best purchase price is made;
  • We work nationwide in the Netherlands. Offices in Amsterdam, Rotterdam, The Hague and Breda (Zevenbergen).

Real estate buying service house in the Netherlands packages

Basic package

Enhanced package

Top package

⍟ Quick scan valuation property ⍟ Quick scan valuation property  ⍟ Quick scan valuation property
⍟ Second viewing ⍟ Second viewing ⍟ Second viewing
⍟ Discuss purchase strategy ⍟ Discuss purchase strategy ⍟ Discuss purchase strategy
⍟ Research position seller ⍟ Research position seller ⍟ Research position seller
⍟ Legal check property ⍟ Legal check property ⍟ Legal check property
⍟ Conduct negotiation ⍟ Conduct negotiation ⍟ Conduct negotiation
⍟ Edit contract of sale ⍟ Accompany and arranging a building inspection ⍟ Accompany and arranging a building inspection
⍟ Final check notary documents ⍟ Edit contract of sale ⍟ Edit contract of sale
⍟ No cure no pay ⍟ Final check notary documents ⍟ Accompany during signing contract of sale
⍟ Accompany during the final inspection ⍟ Final check notary documents
⍟ Accompany at the notary at transfer date ⍟ Accompany during the final inspection
⍟ No cure no pay ⍟ Accompany at the notary at transfer date
⍟ Valuation with NWW validation
⍟ No cure no pay
EUR 1,750 VAT included EUR 2,775 VAT included EUR 3,775 VAT included
payable at transfer date at the notary

Negotiations buying a house

Your start negotiation once the seller has responded to your offer by making a counteroffer. Or when the seller starts a tender where you can put a final offer. This means that many buyers can place their bid at one time. If this occurs the seller will choose the best offer based on terms or the highest bid. Sometimes this isn’t the highest one.

A verbal agreement about buying a house is in the Dutch system, not binding. Not for the seller or the buyer. Only a signed purchase agreement is legally binding. As a buyer, you have three working days of reflection time. In this period, you may cancel the agreement without any reason or costs. Expect for the costs of the notary if you made an agreement about their services.

Amsterdam housing market particularities

The contract of sale is set up by a notary. Real estate buying service house in the Netherlands is available for expats and foreign nationals.

10% deposit buying price

In the regular purchase agreement, you agree to put down a deposit of 10% or provide a bank guarantee for the same amount. It depends on the terms in the contract whether the seller will keep the deposit. If the bank won’t provide you a mortgage and you’ve agreed to buy with the condition subject to finance (financieringsvoorbehoud) this clause gives you the possibility to cancel the contract without a penalty.

Home buying service for expats

Buying a house in the Netherlands and especially the Randstad area (Amsterdam, The Hague, and Rotterdam) is considered to be a solid financial investment. Knowledge of the local real estate, taxes, and mortgage procedures is key to obtain a house in this area.

Our buying service provides you the following advantages :

  • Complete knowledge of Dutch tax laws for expats;
  • A wide network of building inspectors, notaries, and appraisers;
  • One contact person for buying the house and closing the mortgage;
  • We work independently and only receive fees from you.

Closing costs of buying a house

More information about the closing costs of buying a house.

Code of conduct for mortgage loans

Lending institutions such as banks and other mortgage providers are bound by a code of conduct in relation to mortgages. In Dutch, this code of conduct is known as Gedragscode Hypothecaire Financiering. The current version of the governments Code of Conduct for mortgage loans came into effect in 2011.  The code of conduct applies to mortgages on primary residences only.

Dual estate agent system

In the Netherlands the seller most of the time hires an estate agent or realtor who represents the seller. The other estate agent represents the buyer. Good to know; we don’t represent sellers so we always can act independently. We always want to perform to get the best deal possible.

So be aware of the position of the seller’s broker. Their involvement is often self-serving and not in your interests. The seller pays the estate agent a commission based on the transaction price and sometimes added with a bonus.

The real estate agent isn’t paid if you cancel the contract. Be aware of this situation. It’s in their (seller and estate agent) to minimize your chance to withdraw the sale based on a finance condition.

Interested in our services? Fill out the form below and we contact you as soon as possible.

Response within 24 hours.
Often sooner.
We work nationwide
Visit at home free of charge.
All your information is 100% safe and secure.
We care about your privacy.

For having an indication of your future mortgage payments please contact us.

 

 

Hypotheek met BKR A3 coderingHypotheek met BKR A3 codering afsluiten

Het is bijzonder ingewikkeld om een hypotheek met BKR A3 af te sluiten. Zonder een uitvoerige en gedetailleerde onderbouwing is de kans op succes gering. Wij hebben ruime ervaring met dit thema en kunnen uw situatie snel overzien na een intake gesprek.

Wanneer ontstaat een A3 codering?

Deze codering kan zijn ontstaan door een betalingsachterstand in combinatie met een afboeking op een financieel product zoals een persoonlijke lening, hypotheek, doorlopend krediet, verzendhuiskrediet, telecomkrediet of creditcard. De afboeking is minimaal € 250 geweest waardoor de geldverstrekker het vermoeden heeft dat de vordering niet meer te innen is. Vandaar dat een geldverstrekker bijzonder huiverig is om opnieuw geld uit te lenen door middel van een hypotheek.

De meldende instantie zoals een bank geeft door aan het BKR dat er sprake is van een betalingsachterstand en heeft ook tevens het openstaand bedrag van de vordering opgeëist. Het is ook mogelijk dat er meerdere coderingen zijn voor het zelfde product.

Ook kan het zijn een A3-codering is ontstaan door het afboeken van een deel van de hypotheek door de stichting achter NHG. Bijvoorbeeld vanwege een restschuld.

Meerdere A3-coderingen

Het kan zijn dat u te maken heeft gehad met een (v)echtscheiding waardoor er in een korte en samenhangende periode meerdere coderingen zijn geplaatst. Om dan in aanmerking voor een hypotheek te komen is het belangrijk dat de achterstanden zijn hersteld.

Opties om een hypotheek te krijgen met een A3 codering

Onder welke voorwaarden is het toch mogelijk om een hypotheek te krijgen met een BKR A3-codering? In onderstaande lijst hebben we puntsgewijs samengevat waaraan een hypotheekaanvraag dient te voldoen. Goed om op te merken is dat deze hypotheekaanvragen op basis van maatwerk dienen te worden beoordeeld. Zowel door ons als de geldverstrekker. De omstandigheden van uw situatie maken vaak het verschil.

U dient een goede uitleg te geven over het ontstaan van de de situatie. Dit mag u simpelweg vormvrij aanbieden in de vorm van een mail, brief of ander document. Daar mag u ook bij betrekken wat u heeft gedaan om de situatie op te lossen en wat u zou doen als u opnieuw in dezelfde situatie terecht zou komen.

  • U dient de nieuwe woonlasten gemakkelijk te kunnen voldoen. Het opzoeken van de maximale hypotheek op basis van de technische leenregels is dan ook onverstandig.
  • De achterstand dient te zijn ingelost en het product dient bij voorkeur te zijn afgelost.
  • Uw uitleg rondom het ontstaan van de codering dient plausibel te zijn. Ook is een onderbouwing nodig. Bijvoorbeeld als blijkt dat u met een vervelende scheiding te maken hebt gehad dient u te kunnen aantonen dat uw betalingsgedrag niet verwijtbaar is. Dit kan door middel van betaalbewijzen of andere schriftelijke bewijzen.
  • De omstandigheden uit het verleden kunnen éénmalig zijn en buiten uw schuld om ontstaan. Bijvoorbeeld in het geval een jongeman die een dure pilotenlening afsloot en na afloop van de opleiding geen baan als piloot kon vinden.

Wanneer kunnen wij u niet helpen met een BKR A3-codering?

Op het moment dat de betalingsachterstand nog steeds actief is of wanneer de onderbouwing onvoldoende is. In zo’n situatie helpt het niet, om met het oog op het afronden van de hypotheekaanvraag, alsnog de achterstand in te lossen. Uit uw betalingsgedrag dient te blijken dat de problemen u zijn overkomen en u uw best hebt gedaan om dit op te lossen binnen het bereik van uw mogelijkheden.

Restschuld hypotheek in combinatie met een A3 codering

Indien de A3 codering het gevolg is van een restschuld vanwege (gedwongen) verkoop van de woning zijn er ook mogelijkheden.

Vertel ons uw verhaal

Interesse in het afsluiten van een hypotheek ondanks een BKR A3 codering? Uitgebreide informatie over de werking van een hypotheek met BKR codering hebben wij in dit artikel opgeschreven.

Reactie binnen 24 uur
Meestal al eerder.
Deskundig en eerlijk advies.
Op basis van vaste prijzen en no cure no pay. Hoge klantwaardering.
Uw gegevens 100% veilig.
Wij respecteren uw privacy.

Uitleg video BKR codering hypotheek afsluiten

huis kopen tijdens scheidingHuis kopen tijdens scheiding regelen?

 

Woning kopen tijdens scheiding? Wij kunnen ons dat goed voorstellen. De sfeer kan behoorlijk omslaan zodra u aankondigt te willen scheiden of wenst te ontsnappen uit een hachelijke situatie.

Tijdens het scheidingsproces kunt u overigens al een woning kopen. In dit artikel proberen wij uitleg te geven over de spelregels. Is dat makkelijk? Niet bepaald, wel als we dit samen doen. Als we het over een scheiding hebben is de situatie voor samenwoners met een relatiebreuk grotendeels vergelijkbaar. Ook kunt u tijdens de relatiebreuk een andere woning kopen, zelfs als de gezamenlijke woning nog niet is verkocht of op uw naam staat, al dan niet met een nieuwe partner.

Het is verstandig om eerst duidelijk te hebben wat de financiële gevolgen van uw echtscheiding zijn. Zodra er een concept scheidingsconvenant is kunt u al stappen richting een nieuwe koopwoning zetten. Zodra de verwachte afspraken duidelijk zijn, en de procedure verder geformaliseerd dient te worden kunt u met uw gemaakte afspraken de volgende stap zetten. Weten wat er precies voor nodig is om op huizenjacht te gaan? Neem dan gewoon contact met ons op. Telefonisch, per mail of tijdens een korte bespreking kunnen wij u vaak al op weg helpen en kunnen we meteen kijken of het klikt.

Voorwaarde kopen huis tijdens scheiding

Onderstaand treft u kort de spelregels aan waar u aan dient te voldoen. In de hypotheekakte zal staan dat de hypotheek zich strekt tot voldoening van al hetgeen de schuldenaar (u en uw nieuwe partner) nu en in de toekomst aan de bank verschuldigd zullen zijn. Andere voorwaarden die van belang zijn:

  • U bent op het punt in uw scheiding dat u afspraken kunt maken met uw ex-partner, door middel van bijvoorbeeld een echtscheidingsconvenant dan wel vaststellingsovereenkomst;
  • Als het convenant definitief is en hieruit blijkt dat u na de echtscheiding geen eigenaar, bewoner of schuldenaar meer bent van de huidige woning;
  • De voormalige gezamenlijke woning mag uiteraard ook al verkocht zijn.
  • U de woning verlaat.
Review klant die een huis kocht tijdens een scheiding
   De adviseur op aanbeveling van collega’s ingehuurd als hypotheekadviseur; duidelijk verhaal en uitermate bereid om zaken nog een keer uit te leggen als het onduidelijk was; via de app steeds snel contact Daarnaast ook zeker een dik compliment voor een collega van Cournot; zij is heel toegankelijk, hulpvaardig en kordaat en heeft een aantal situaties ten positieve weten te keren binnen zeer korte tijd. | Review lezen op Advieskeuze

Waar moet ik rekening mee houden tijdens de echtscheidingsprocedure?

In ieder geval kunt u gedurende de procedure van de echtscheiding onder voorwaarden een nieuwe woning kopen en hypotheek afsluiten. Wel vraagt de geldverstrekker om documenten met betrekking tot uw echtscheiding. Ook kunnen nadere zekerheden worden gevraagd. In de meeste gevallen is een vooroverleg met ons gewenst. Dan valt namelijk ook inzichtelijk te maken tot welk bedrag u zelfstandig een hypotheek kunt aanvragen.

Op het moment dat u woningen gaat bezichtigen en door wenst te pakken dient u snel te handelen. Daarom raden wij een vooroverleg ten sterkste aan. Op deze wijze komt u beslagen ten ijs en kunt u bieden op een woning.

Mocht u een hypotheekadviseur of financieel planner van ons kantoor om advies vragen dan zullen wij de financiële (on)mogelijkheden van het verkrijgen van een hypotheek met u bespreken. De factoren die van belang zijn is welke verplichtingen ontstaan na beëindiging van uw huwelijk en wat de hoogte van uw inkomen en vermogen is. Bovendien zullen wij ook de afspraken uit het echtscheidingsconvenant toetsen.

Soms is het tijdens de echtscheidingsprocedure mogelijk om afspraken te maken die het kopen van een woning gemakkelijker maken. Raadpleeg dan ook tijdig een financieel adviseur om uw specifieke zaak door te nemen. Dit voorkomt veel onduidelijkheid tijdens het koopproces.

Moment van verzoek tot echtscheiding

Zodra u het verzoek tot echtscheiding indient zijn alle aankopen nadien van u privé. Koopt u een auto dan valt deze niet meer in de ‘gemeenschap’. Wint u een loterij dan valt het prijzengeld niet meer in de gemeenschap et cetera. Deze situatie geldt sowieso indien u bent gehuwd in gemeenschap van goederen.

Koopt u een woning vóórdat het verzoek tot echtscheiding is ingediend dan valt deze wel in de gemeenschap. Ook al staat deze woning en eventuele hypotheek uitsluitend op uw naam.

Mocht u niet langer kunnen wachten met het kopen van een huis dan kunt u ook een koopovereenkomst aangaan voorafgaand aan de indiening van het verzoek tot echtscheiding. U kunt dan met een aanvullend contract overeenkomen dat u na de formele echtscheiding de woning en verplichtingen daarbij zal overnemen. Dit vergt toestemming van de verkoper en van uw (ex-)partner. Deze route raden wij u aan indien u echt niet anders kan. In alle andere gevallen is het goedkoper en eenvoudiger om eerst het verzoek  tot echtscheiding in te dienen. U bent dan ook nog formeel niet gescheiden, alleen dan kunt u wel de hypotheek alvast aanvragen

Geldverstrekkers zullen ook terughoudend zijn in deze fase met het verstrekken van een hypotheek.

De voorgaande situatie is beschreven voor personen die gehuwd zijn in gemeenschap van goederen. Heeft u huwelijkse voorwaarden opgesteld dan is het raadzaam om de gemaakte afspraken door te laten lichten. Het kan de zaak eenvoudiger of complexer maken, afhankelijk van de gemaakte afspraken met uw ex-partner.

Woonlasten partneralimentatie

Is het zo dat de woonlasten van de nieuwe woning meetellen voor de hoogte van de partneralimentatie? De woonlasten zijn inderdaad van invloed op de partneralimentatie. Is daar een concrete berekeningswijze voor te geven? Dan wordt het helaas een flauw antwoord: dat hangt van de situatie af.

Bij de berekening van de partneralimentatie wordt rekening gehouden met een basisbedrag aan uitgaven die iemand heeft. Dat is gebaseerd op de zogeheten bijstandsnorm. Zijn de woonlasten, ook van een huurwoning, hoger dan het bijstandsbedrag dan kunt u dit meerdere toepassen voor de berekening van de partneralimentatie.

Kan ik dan mijn ex-partner dwarszitten door een torenhoge woonlast aan te gaan? Dat kunt u doen, alleen de gangbare praktijk is dat u rekening dient te houden met een redelijke woonlast. Hierbij wordt rekening gehouden met de plaatselijke woningmarkt en uw persoonlijke omstandigheden. Dat is dus niet als u een duur penthouse in hartje centrum van een grote stad huurt.

Door het kopen van een huis zal de geldverstrekker bij het beoordelen van de hypotheek rekening houden met de toekomstige partneralimentatie. Er zit dus sowieso een begrenzing aan de hoogte van de woonlasten, ook wat de betreft de bank.

Hoe kunnen wij u van dienst zijn

Om te beginnen kunnen wij tijdens de scheiding uw kompas zijn en zorgen dat u daadwerkelijk de woning kunt kopen. Door middel van onze vasthoudendheid kunnen wij het proces snel en daadkrachtig voor u afronden. Het hele proces van de hypotheekaanvraag en aankoop behoort ook tot de mogelijkheden. Ook omdat wij ervaren zijn met dit thema weten wij als geen ander dat u tijdens een scheiding meer aan uw hoofd heeft. Leg ons ook rustig uw situatie voor, soms zijn er ruimere mogelijkheden om een huis te kopen tijdens uw scheiding. Tijdens een belafspraak komen we vaak al snel tot een oplossingsrichting.

Aan de hand van een quickscan kunnen wij snel financieel in kaart brengen of u een nieuw huis met hypotheek kunt kopen.

Vertel ons uw verhaal

Reactie binnen 24 uur
Meestal al eerder.
Deskundig en eerlijk advies.
Op basis van vaste prijzen en no cure no pay. Hoge klantwaardering.
Uw gegevens 100% veilig.
Wij respecteren uw privacy.

 

spoedhypotheekMet spoed een hypotheek nodig? Haast het met kopen van een woning en dient u zeer snel een hypotheek af te sluiten? Wij kunnen u met dit traject ook helpen (op basis van beschikbaarheid). Binnen 1 werkdag beschikt u dan over een hypotheekadvies en kunnen we het rentevoorstel aanvragen.

Door middel van hypotheekadvies op afstand kunnen wij u razendsnel van dienst zijn. Uiteraard hoort een persoonlijk gesprek ook tot de mogelijkheden. Omwille van de beschikbare tijd is om die reden advies op afstand een goed alternatief.

Wilt u met spoed een hypotheek afsluiten? Bel ons direct op 088-2687668.

 

Haast met uw hypotheek

Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom u haast hebt met het afsluiten van een hypotheek. Tijdens de intake zullen we verder met u in gesprek gaan wat voor u precies de reden van haast is. Dit is nog van belang om te kunnen overzien welke stappen er noodzakelijk zijn. Bijvoorbeeld als blijkt dat u tegen het verlopen van een financieringsvoorbehoud zit. Dan kunnen we in overleg met u zorgen voor uitstel zodat de ergste druk van de ketel is of alsnog de hypotheek rond krijgen binnen het afgesproken tijdsbestek.

De meest voorkomende redenen voor een spoedverzoek voor een hypotheekaanvraag :

  • Er is een lange wachttijd bij uw eigen bank;
  • U heeft een afwijzing gehad voor een hypotheekaanvraag;
  • Uw hypotheekadviseur is op vakantie en heeft het dossier niet goed overgedragen;
  • Het huis van uw dromen kunt u kopen, maar u moet snel beslissen en kopen;
  • U gaat op reis of op vakantie en bent beperkt bereikbaar tijdens deze afwezigheid;
  • U slaapt slecht vanwege de onzekere periode en wilt snel duidelijkheid;
  • Het financieringsvoorbehoud dreigt te verlopen en er is nog geen rentevoorstel of een hypotheekofferte;
  • De procedure met uw eigen hypotheekadviseur verloopt moeizaam en u wenst over te stappen;
  • Uw hypotheekaanvraag is op het laatste moment afgewezen en wenst over te stappen;
  • Binnen de wettelijke bedenktijd wenst u uw hypotheek rond te krijgen zodat u de koop van een woning nog kunt annuleren.
Ervaring van Gijs en Linda vanwege een urgente situatie
Wij hoorden op vrijdagmiddag 15 uur dat onze hypotheek via de hypotheekshop was afgewezen. Een week voor de deadline. Aangezien ik een pgb inkomen heb zag de hypotheekshop geen andere opties meer en wist niets meer voor ons te doen. Aangezien ons huis al definitief verkocht was en we binnen een maand met 3 kids op straat zouden komen te staan, ben ik gaan zoeken op internet naar andere opties. Ik kwam op de site van Cournot en heb een lange mail geschreven. Ik werd meteen op zaterdag gemaild en gebeld en gevraagd of ik alle papieren op kon sturen. Dit hebben we meteen gedaan en zondag is de adviseur er de hele dag mee bezig geweest. Meteen maandag heeft hij een aanvraag gedaan bij een hypotheekverstrekker en is daar dinsdag gaan praten. De maandag erop hadden we toch gelukkig een hypotheek. Diepe buiging en hulde voor zijn genomen moeite en prestatie. Ook bij sleuteloverhandiging bij notaris afgelopen week een grote bos bloemen met chocolade bezorgd door Cournot.| Beoordeling op Advieskeuze

Hoe werkt het afsluiten van een hypotheek met spoed?

Door middel van een spoedprocedure kunnen wij u van dienst zijn met een compleet en professioneel hypotheekadvies. Binnen 1 werkdag lopen wij alle noodzakelijke en wettelijke procedures door waaronder een inventarisatiegesprek. De uitkomst verwerken wij in een financieel advies zodat u weet welke verplichting u aangaat.

Ook zullen wij dit advies uitvoerig met u bespreken en vragen we direct de hypotheek van uw keuze aan.

U dient wel rekening te houden met de situatie dat we een passende geldverstrekker selecteren die ook mee kan denken in het benodigde tijdspad. Dat kan betekenen dat de goedkoopste aanbieders afvallen. Dit zullen we tijdens het adviesgesprek goed en duidelijk bespreken zodat u weet waar u aan toe bent.

Met een goede voorbereiding kan uw hypotheek door middel van een spoedprocedure binnen enkele dagen rond zijn. Afhankelijk van de snelheid die nodig is plannen we een fysieke afspraak met de geldverstrekker van uw keuze in om persoonlijk uw hypotheekaanvraag af te handelen.

Zeer snel een hypotheek afsluiten

Wij staan aan uw zijde en zorgen dat u snel de benodigde rust krijgt. Indien mogelijk kunnen we in persoon afspreken om uw dossier ineens en grondig door te nemen. Dat hangt wel van de beschikbaarheid af. Mogelijk is een bezoek aan huis op de dag van uw aanvraag niet mogelijk, maar een hypotheekadvies op afstand wel. Natuurlijk bent u ook altijd welkom bij ons op kantoor!

Spoedprocedure afsluiten hypotheek

Met de volgende informatie uit ons stappenplan geven wij u een indruk welke punten

  • U belt ons en wij controleren of er ruimte is voor een spoedhypotheek op dezelfde werkdag;
  • Als dit het geval is plannen we meteen een afspraak in, dit kan telefonisch, persoonlijk of via advies op afstand middels een computerverbinding. Wat het handigst is.
  • Wij starten uw dossier via ons klantenportaal open en geven digitaal aan welke documenten nodig zijn;
  • U uploadt de benodigde documenten of mailt deze of neemt ze mee tijdens een eventuele afspraak;
  • De inventarisatie vindt plaats en wij mailen u het complete hypotheekadvies;
  • Op het afgesproken tijdstip neemt de hypotheekadviseur weer contact op om het advies te bespreken;
  • Indien u het eens bent met het uitgebrachte hypotheekadvies, dienen wij de hypotheekaanvraag in bij de geldverstrekker van uw keuze;
  • We bespreken welke procedures nodig zijn tijdens het adviesgesprek en zullen de partijen in de keten informeren zoals de notaris, taxateur en verkopend makelaar. Dit doen we in overleg met u;
  • Indien nodig plannen we een afspraak met een accountmanager van de geldverstrekker in voor het aanvragen van een spoedbeoordeling van uw hypotheekaanvraag.

Belangrijk om te weten over het aanvragen van een hypotheek met spoed

Indien u kiest voor een spoedprocedure is het noodzakelijk om de volgende punten te weten. Uiteindelijk gaat een intensieve samenwerking voor een paar dagen aan en dan kunnen de uitgangspunten beter bekend zijn :

  • Vanwege de intensieve samenwerking vragen wij uw actieve participatie. Het helpt enorm als u goed beschikbaar bent en documenten snel beschikbaar kunt hebben;
  • De keuze van de geldverstrekker hangt sterk af van uw tijdspad. Dient u binnen 3 werkdagen uw hypotheek rond te hebben dan zullen we een bank met een verwerkingstijd van 10 werkdagen niet aanraden;
  • We rekenen een meerprijs voor het spoedtraject vanwege de extra tijd die we investeren in het chasen van uw hypotheekaanvraag en mogelijk overwerken van medewerkers.

Aantal hypotheekaanvragen per week

Via het Hypotheken Data Netwerk (HDN) is de drukte te volgen qua aantal hypotheekaanvragen per week in 2019 / 2020 :

Weeknummer Aantal hypotheekaanvragen
52 3.848
1 5.309
2 9.040
3 8.941
4 9.038
5 9.514

Vraag direct een spoedhypotheek aan

Reactie binnen 24 uur
Meestal al eerder.
Deskundig en eerlijk advies.
Op basis van vaste prijzen en no cure no pay. Hoge klantwaardering.
Uw gegevens 100% veilig.
Wij respecteren uw privacy.

Video met uitleg over het aanvraagproces van een spoedhypotheek

aankoopmakelaar no cure no pay

Aankoopmakelaar nodig voor het kopen van uw droomwoning? Bij het kopen van een huis doet u er verstandig aan een vastgoeddeskundige zoals een aankoopmakelaar op basis van no cure no pay in de arm te nemen. Wij kopen wekelijks huizen aan voor onze opdrachtgevers. Ook hier werken wij met vaste betaalbare tarieven en gaan wij samen met u uw droomwoning aankopen!

Waarom een aankoopmakelaar no cure no pay?

Het kopen van een huis of bedrijfspand is niet voor iedereen een dagelijkse bezigheid. Gemiddeld verhuist iemand eens in de zeven jaar. Nog sterker, verhuizen eindigt steevast in de top 3 van meest stressvolle momenten in een mensenleven. Het kan onzekerheid opleveren, bijvoorbeeld over de bouwtechnische staat van een woning of over het kiezen van de juiste onderhandelingsstrategie. Typisch een moment waarbij emotie de overhand kan krijgen boven de ratio.

Het is een gegeven dat het beste resultaat niet tot stand zal komen in een stressvolle emotionele situatie. Dan is het verstandiger om een professional in te huren. Beschikt u over stalen zenuwen en kennis van de woningmarkt dan is het uiteraard mogelijk om zelf de aankoop te verzorgen van uw woning. U kunt dan net als ons een enthousiast gevoel krijgen op het moment dat een aankoop doorgaat!

Wat is de onderzoeksplicht voor kopers?
Als koper dient u voorafgaand aan de koop allerlei zaken checken. Dat kan te maken hebben met de bouwtechnische staat van de woning, maar ook de koopovereenkomst. Zo staat u later, als er onverhoopt, een geschil is niet met lege handen. De rechter zal u namelijk vragen wat u zelf gedaan hebt om bijvoorbeeld verborgen gebreken op te sporen.

Wees verstandig en bespaar niet op de kosten van een keuring en aankoopbegeleiding.

Zijn de kosten van een aankoopmakelaar aftrekbaar?
Deze kosten zijn fiscaal niet aftrekbaar. Dat is alleen van toepassing voor kosten die te maken hebben met het krijgen van een hypotheek.

Tegen elke prijs uw droomhuis aankopen

Soms is de opdracht om een huis hoe dan ook te bemachtigen. De mensen die hier hulp bij wensen gokken liever niet op een meevaller en willen dat de aankoop gewoonweg rondkomt. Lukt dat altijd? In de meeste gevallen kunnen wij dat bevestigen.

Toch zijn er soms omstandigheden dat het niet lukt. Bijvoorbeeld als er onfrisse zaken spelen. Zo hebben we het meegemaakt dat onze kandidaat de beste bieding had, maar een buurman die notaris was de woning ook graag wilde hebben. Deze gaf aan een premie bovenop het hoogste bod te bieden en de buurman heeft dat niet geweigerd. Dezelfde avond is de koopovereenkomst ondertekend waardoor de speelruimte nihil werd.

Ook komt het in de schaarstegebieden voor dat er extreme biedingen gedaan worden. Als dat kan spelen dan zullen we u daar uiteraard over informeren. Misschien dat u dan ook bereid bent om een premie te betalen bovenop de reële waarde.

Ervaring van Martin met onze aankoopmakelaar
  We zochten een aankoopmakelaar die zelf geen woningen in Amsterdam verkoopt. Vereniging Eigen huis adviseert dat op hun website. Via website Cournot.nl en email contact gehad met de aankoopmakelaar van Cournot adviseurs.De makelaar ging direct voor ons aan de slag en naar een woning kijken waarin we geinteresseerd waren, ondanks dat we nog geen overeenkomst met hem hadden getekend (“op goed vertrouwen”). De makelaar koppelt snel terug, per telefoon of email indien gewenst konden we ook face to face afspreken. Via het klantportaal van Courton kun je direct relevante papieren uploaden. Kortom we zijn tevreden en dan ook nog eens tegen een scherpe prijs. Hij heeft een scherp oog voor de markt. | Beoordeling nalezen op Advieskeuze

Gratis quickscan voor de waarde van uw toekomstige woning?

Het doel van de (huizen-) koper is natuurlijk een prettige woning voor een zo laag mogelijke aankoopprijs, met zo  veel mogelijk zekerheid.  Zekerheid over bijvoorbeeld “verborgen gebreken”, de juiste prijs en juridische consequenties van de aankoop. Veel mensen kiezen daarom voor begeleiding van een aankoopmakelaar. Deze behartigt het belang van de koper; zeg maar een stuk extra zekerheid!



Uw toekomstige woning bespreken?

Neem dan gerust even contact met ons op via het volgende formulier. Ook in het weekend nemen we dan contact met u op of in de avonduren. We weten als geen ander dat tijd in een onderhandeling een belangrijke factor is.

Bespaar kosten op uw aankoopbegeleiding

Waarom zou u de aankoopbegeleiding aan onze makelaars overlaten? Wij werken op basis van no-cure no-pay. Dit is even simpel als doeltreffend, immers u betaalt alleen voor deze dienst indien er een positieve prestatie wordt geleverd.  Dat betekent indien er een akkoord is bereikt over de koopprijs. Tegen een vaste vergoeding vanaf € 1.750 euro inclusief BTW, kunt u rekenen op de volgende voordelen van onze aankoopbegeleiding:

  • Wij werken onafhankelijk van de verkoper;
  • Zelf verkopen wij geen huizen en kunnen u neutraal adviseren;
  • Geen emotionele band met de woning;
  • Mogelijkheid tot bouwtechnische keuring;
  • Begeleiding van A tot Z;
  • Beloning naar prestatie, geen prijsovereenstemming bij de aankoop dan ook geen kosten;
  • Deskundig en ervaren advies;
  • Mogelijkheid tot hypotheekadvies via 1 aanspreekpunt (combinatiekorting van € 350);
  • Juridische check van de woning;
  • Koopovereenkomst wordt door ons opgesteld dan wel juridische gecontroleerd;
  • Wij maken kosteloos bezwaar tegen de WOZ-waarde;
  • Wij streven naar het beste onderhandelingsresultaat waardoor de beste koopprijs tot stand komt.

Het basispakket is overigens een compleet pakket om uw woning zonder zorgen aan te kopen.

Standaard module

Plus module

Top module

⍟ Quickscan waarde woning ⍟ Quickscan waarde woning ⍟ Quickscan waarde woning
⍟ Tweede bezichtiging ⍟ Tweede bezichtiging ⍟ Tweede bezichtiging
⍟ Aankoopstrategie bespreken ⍟ Aankoopstrategie bespreken ⍟ Aankoopstrategie bespreken
⍟ Onderzoek naar positie verkoper ⍟ Onderzoek naar positie verkoper ⍟ Onderzoek naar positie verkoper
⍟ Juridisch onderzoek object ⍟ Juridisch onderzoek object ⍟ Juridisch onderzoek object
⍟ Onderhandelingen voeren ⍟ Onderhandelingen voeren ⍟ Onderhandelingen voeren
⍟ Koopakte redigeren ⍟ Bouwtechnische keuring begeleiden ⍟ Bouwtechnische keuring begeleiden
⍟ Controleren documenten notaris ⍟ Koopakte redigeren ⍟ Koopakte redigeren
⍟ No cure no pay (geen prijsakkoord dan geen kosten) ⍟ Controleren documenten notaris ⍟ Aanwezig tijdens ondertekening akte
⍟ Aanwezig tijdens oplevering woning ⍟ Controleren documenten notaris
⍟ Aanwezig tijdens notariële overdracht ⍟ Aanwezig tijdens oplevering woning
⍟ No cure no pay (geen prijsakkoord dan geen kosten) ⍟ Aanwezig tijdens notariële overdracht
⍟ Taxatierapport NWWI opstellen
⍟ No cure no pay (geen prijsakkoord dan geen kosten)
EUR 1.750 inclusief BTW EUR 2.775 inclusief BTW EUR 3.375 inclusief BTW
courtage te betalen op het moment van overdracht bij de notaris

Aankoopbegeleiding op maat in heel Nederland

Wij vinden het iedere keer weer leuk om ons te verdiepen in een nieuwe aankoopopdracht. Dit begint al bij het uitzoeken van de relevante verkochte woningen in de omgeving. Ook zoeken wij uit welke hypotheek er op de woning rust zodat wij een positie van de verkoper kunnen maken.

Wij werken landelijk en afstand is dus voor ons geen probleem. Onze kantoren zijn in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Breda (Zevenbergen), maar de meeste huizen kopen wij buiten deze plaatsen aan voor onze opdrachtgevers. Kortom afstand zegt ons niets.

Meest gestelde vragen aan een aankoopmakelaar

  • Hoe weet ik nu de echte waarde van een te koop staand huis?
  • Hoe kom ik achter de gebreken van een huis?
  • Zijn er nog ondergrondse (olie)tanks aanwezig en hoe moet ik hier (wettelijk) mee omgaan?
  • Wie kan ik raadplegen voor vragen rondom het kopen van een huis?
  • Wat moet ik doen als de woning niet wordt opgeleverd zoals afgesproken?
  • Hoe lees en vertaal ik de documenten van de VVE?
  • Wat zijn de totale kosten koper bij een woning? Bereken deze zelf.

Wat doet een aankoopmakelaar van jullie organisatie?

Wij kunnen de begeleiding van het kopen van een huis van A tot Z verzorgen. Zelf zoekt u via Funda geschikte woningen en daarna vangen onze werkzaamheden aan. Uiteraard kan een hypotheekadviseur van ons kantoor voorafgaand aan de zoektocht een maximale hypotheek berekenen.

Op het moment dat de samenwerking begint maken we afspraken over de uit te voeren taken. De afspraken hebben dan betrekking op de wijze van bezichtigen. Soms is er geen tijd om een bezichtiging in te plannen en dient er snel geschakeld te worden. Ook dat is geen enkel probleem. Wij weten hoe de (lokale) woningmarkt werkt en zijn bekend met de mores.

Intakegesprek hypotheekadviseur

Er bestaat de mogelijkheid om kosteloos een intake te hebben met een hypotheekadviseur van ons kantoor. Dan weet u voordat het aankoopproces start wat uw mogelijkheden zijn qua hypotheek. Dit is een gratis service.

Vooral in het begin van het koopproces kunt u overrompeld raken van het tempo. Wij raden iedereen aan om eerst te weten wat de mogelijkheden qua hypotheek zijn. Zo kunt u ook met meer zekerheid een bieding doen en de onderhandeling ingaan.

Hoe bepaal ik een goed openingsbod?

Een professionele aankoopmakelaar weet dat de eerste bieding vaak de richting geeft van de onderhandeling. Afhankelijk van de reactie op dit openingsbod ontstaat vaak de sfeer en tijdspad van het vervolg. Soms moet het ineens goed zijn zoals met een bieding op basis van inschrijving. Eigenlijk geldt het principe voor mooie en courante woningen in alle grote steden en aanpalende gebieden in Nederland.

Bovenop de berekende marktwaarde bent u vrij om een premie te betalen om daadwerkelijk de woning te bemachtigen. Indien alle kandidaat kopers een serieus onderzoek laten doen naar de waarde van de woning zal daar een soortgelijk bedrag uitkomen. Toch wilt u zich onderscheiden van de andere kopers in de markt. Dan kunt u besluiten om een aantal strategieën toe te passen :

  • Uw bieding op basis van de marktwaarde uitbrengen opgehoogd met een premie;
  • De bieding uitbrengen zonder voorbehouden zoals een financieringsvoorbehoud;
  • Uw bieding vergezellen van een document waaruit blijkt dat u de woning kunt betalen opgesteld door een bank of hypotheekadviseur.

Tips voor de onderhandeling

Op het moment dat u besluit zelf de onderhandeling te voeren hebben wij voor u de volgende tips :

Bepaal op voorhand uw maximum koopprijs

Het is verstandig om een plan de campagne te maken en daarbij ook uw prijsplafond vast te stellen. Daarmee voorkomt u tijdens het onderhandelingsproces concessies te moeten doen aan uw eigen principes. Om die reden zouden we voorstellen om uw maximumprijs voor de woning vast te stellen. Daarmee is niet gezegd dat u deze prijs ook direct dient in te zetten tijdens de onderhandeling.

Loop ook rustig weg van de onderhandeling als blijkt dat de verschillen in prijs en voorwaarden te sterk afwijken van uw eisenpakket. Als deze mogelijkheid zich voordoet kan de onderhandeling op een later moment wellicht alsnog slagen.

Duidelijke communicatie

Probeer in uw uitingen zo min mogelijk twijfel toe te passen en kom vastberaden over. Vooral bij het overbrengen van een bieding is het belangrijk om krachtig te communiceren.

Probeer emoties te onderdrukken

Door emotioneel te reageren kunt u riskeren te snel toe te geven aan de wensen van de verkoper. Ook kan een negatieve emotionele reactie leiden tot het klappen van de onderhandeling. Daarom raden wij aan om zo neutraal en vlak mogelijk te reageren.

Respecteer de positie van de verkoper

Bij het kopen van een woning heeft u te maken met tegengestelde belangen. U wenst zo gunstig mogelijk aan te kopen terwijl de verkoper een zo hoog mogelijke opbrengst nastreeft. Dit geldt voor de prijs, maar ook voor de overige condities.

Wees bewust van deze situatie en behandel de verkopende partij en diens makelaar altijd vriendelijk en met respect. Ook als de onderhandeling niet de gewenst kant opgaat.

Creëer wisselgeld

Denk na over meerdere onderwerpen om tot overeenstemming te komen. Staat de prijs bijvoorbeeld vast, probeer dan bijvoorbeeld over de roerende zaken of de onderhoudssituatie van de woning te onderhandelen. Ook de datum van de sleuteloverdracht is geld waard.

Is een aankoopmakelaar verplicht bij het kopen van een huis?

Nee. Het is wettelijk niet verplicht om een aankoopmakelaar in te huren. Andersom hoeft u ook niet verplicht een verkoopmakelaar in de arm te nemen alleen dat is wel usance. Dat betekent dat een onderhandeling veelal gedaan wordt tegenover een professionele verkoopmakelaar. Daar zit dan ook de crux. Een professionele makelaar voert dagelijks onderhandelingen en kan met een paar vragen of opmerkingen de onderhandeling een bepaalde kant opsturen.

Komt u hier als leek tegenover te staan dan kunt u uitgespeeld worden en de onderliggende partij in een onderhandeling worden. Dat levert in de meeste gevallen geen optimaal onderhandelingsresultaat op.

Uit een onderzoek door de AFM uit 2012 blijkt dat 56% van de kopers uit de steekproef gebruik maakt van een aankoopmakelaar. De belangrijkste redenen om een aankoopmakelaar in te huren hingen samen met het gemak, kennis, ervaring en beschikbare tijd om zaken te regelen en uit te zoeken.

Voordelen van een aankoopmakelaar

De onderstaande voordelen zijn te bedenken bij het inhuren van een aankoopmakelaar :

  • De aankoopmakelaar heeft een brede en diepere marktkennis over transacties en beschikbaar aanbod;
  • Hij of zij kan u ontzorgen en belt, regelt, dealt en zorgt voor een complete oplossing zonder veel moeite. De belangen bij een onderhandeling zijn namelijk gesteld bij koper en verkoper;
  • Wat u zelf eens in de 7 jaar doet is voor een aankoopmakelaar routine en de opgebouwde kennis en ervaring is op deze te delen;
  • De rationele blik van een aankoopmakelaar zorgt voor rust op emotionele momenten tijdens een onderhandeling en weet ook vaak een oplossing voor een impasse;
  • Aankoopmakelaar no cure no pay basis zorgt alleen voor kosten bij een positieve prestatie.

Nadelen van een aankoopmakelaar

Het is ook mogelijk om een aantal redenen te bedenken waarom u geen aankoopmakelaar zou inhuren :

  • Zelf doen bespaart kosten indien u een te dure aankoopmakelaar inhuurt (vaak levert het juist geld op);
  • Uw aankoopmakelaar kan ook verkoopmakelaar zijn in hetzelfde gebied en belang hebben bij een snelle deal of juist commerciële druk voelen. (Wij verkopen nadrukkelijk geen woningen en hebben geen belang om het op een ‘akkoordje’ te gooien vanwege andere transacties);
  • Het toetsen van een aankoopmakelaar is vooraf lastig omdat het proces vloeibaar is en pas achteraf enigszins meetbaar te maken is.

Bodemprijs onderzoeken

Of u nu voor de tweede of derde keer een koophuis gaat kopen, de koopprijs maakt natuurlijk uit. Het shopt natuurlijk een stuk makkelijker als u een flinke overwaarde heeft. Toch blijft het prettig om niet teveel te betalen voor uw vierde of vijfde koopwoning.

Regelmatig krijgen we de vraag voorgelegd of de bodemprijs wel te realiseren is. Het zou bijvoorbeeld aan het ontbreken van een incentive leggen voor de makelaar. Wij hebben daar een duidelijke mening over. Aan onze integriteit en mentaliteit zal het zeker niet liggen. Wij werken graag, en hard. Ook doen we ons uiterste best om de bodemprijs voor elkaar te krijgen. Heel eerlijk gezegd : we krijgen een kick als het lukt om uw droomhuis tegen de beste prijs aan te kopen!

Geregeld maken wij mee dat opdrachtgevers zich generen voor het openingsbod. Een onderhandeling dient respectvol te verlopen is onze visie, alleen wij zoeken de grens op. Altijd in overleg met u, en met een aankoopstrategie die recht doet aan de omstandigheden. Uiteindelijk staan wij aan uw kant en handelen bij het onderhandelen in uw belang. En vaak kopen we ook onder de verwachte koopprijs van onze klanten aan.

De bodemprijs is de laagste prijs waar een verkoper voor zou willen verkopen. Er is niet één vaste manier om te onderzoeken hoe deze tot stand kan komen. Dat is per opdracht anders. Leg dan ook gerust uw situatie voor aan ons en dan kunnen we rustig de tactiek bespreken. Wij kiezen voor de stijl zacht op de relatie, hard op de inhoud. Aankoopmakelaar no cure no pay die uw belang dient.

Lokale makelaar of landelijke makelaar

In de praktijk hebben kopers bij het vergelijken van een aankoopmakelaar de keuze tussen een lokale of landelijke makelaar. Zelf werken wij landelijk en vinden dat prima werken. Met de zogeheten ‘big data’  kunnen wij op afstand al – rationeel – onderzoek doen naar de waarde van een woning. Daarvoor is het niet noodzakelijk om te weten welk merk stoeptegel in de wijk is gebruikt.

Ook kunnen we tijdens de bezichtigingen het praatje pot overslaan, en kunnen de tijd investeren om informatie over de woning te achterhalen.

Ook vinden wij het bijzonder prettig dat wij onafhankelijk van lokale makelaars kunnen werken. Wij komen elkaar niet tegen op de voetbal- of tennisvereniging en hoeven geen persoonlijke relatie te onderhouden. Deze is louter en strikt zakelijk.

U kunt zich afvragen hoe u weet welke relaties of geschillen er tussen lokale makelaars zijn? Het maakt voor een onderhandeling toch echt uit als bepaalde personen elkaar niet liggen of precies andersom. Dat kan bij een onderhandeling uitpakken in een zaak gunnen of misgunnen. Daar hoeven wij gelukkig geen seconde over na te denken.

Wij wensen graag de beste onderhandeling te voeren, en namens u de woning aan te kopen, zonder aanzien des persoons. Bij ons geen ‘ouwe jongens krentenbrood’.

Aankoopmakelaar voor woning op executieveiling

Heeft u een woning gezien die binnenkort geveild gaat worden? Ook kunnen wij tijdens de executieveiling uw belangen behartigen en bieden op dergelijke woningen. Zelfs in in de fase voorafgaand aan de veiling kunnen we trachten de woning onderhands te kopen.

Model koopovereenkomst

Zodra er overeenstemming is over de prijs en voorwaarden dient er een zogeheten voorlopige koopovereenkomst opgesteld te worden. Het woord voorlopig zegt niets over de vrijblijvendheid van deze overeenkomst. Het is namelijk een juridische bindende overeenkomst. Voorlopig zegt enkel iets over het verdere verloop van de koop. Bij de notaris ondertekent u namelijk de definitieve koopovereenkomst. Dit document wordt ook wel de akte van levering genoemd.

In Nederland wordt een model gebruikt dat jaarlijks wordt geëvalueerd door tal van organisaties zoals Vereniging Eigen Huis en de Consumentenbond. Ook de makelaarsorganisaties zoals de NVM verbinden zich aan het toepassen van deze modelovereenkomst.

Een voorbeeld van een dergelijke koopovereenkomst treft u hieronder aan :

No cure no pay aankoopmakelaar wat houdt het in?

Het begrip no cure no pay zegt iets over wanneer een vergoeding verschuldigd is. Bij onze makelaarsdiensten is dat op het moment er prijsovereenstemming is. Op voorhand maken we tijdens de inventarisatie afspraken over de aankoopstrategie. Onderdeel van deze strategie is ook het bespreken van de maximum prijs die u wenst te betalen voor een woning.

Als wij dit weten te bereiken, het liefst eronder natuurlijk, dan pas bent u de kosten van de aankoopmakelaar verschuldigd. Er zijn geen addertjes onder het gras of andere beklemmende voorwaarden. Lees ook gerust ervaringen van eerdere opdrachtgevers aan ons kantoor. Wij kunnen het natuurlijk vertellen, alleen het is krachtiger als u het uit de mond van een ervaringsdeskundige hoort.

Vrijblijvend gesprek met onze aankoopmakelaar

Verdere interesse in onze aankoopbegeleiding? Neem dan vrijblijvend contact met ons op en mail bijvoorbeeld de woning welke u op het oog heeft. Wij zullen dan een kosteloze quickscan van de woning maken. Wij werken ook door in het weekend en de avonduren. Dus als het erop aan komt bij een onderhandeling laten wij dat niet van kantoortijden afhangen.

Wenst u een referentie van een of meerdere aankopen dan kunt u deze op verzoek aanvragen.

Meer informatie over dit onderwerp of wenst u een persoonlijke situatie voor te leggen? Stelt u deze gerust via het onderstaande formulier.

Reactie binnen 24 uur
Meestal al eerder.
Deskundig en eerlijk advies.
Op basis van vaste prijzen en no cure no pay. Hoge klantwaardering.
Uw gegevens 100% veilig.
Wij respecteren uw privacy.

Video met uitleg over een aankoopmakelaar